Het café

Zeg anrepta

Helfrich (02/09/07 om 20:11:18):

Ik wilde eigenlijk vragen of er een verhaal zat achter jouw avatar... maar toen zag ik de bestandsnaam van de jpeg. Ik dacht dat ik in absintverband geen oorgrappen meer kon verdragen, maar deze is briljant.

 

Zenzero (02/09/07 om 20:48:53):

Helfrich schreef:

Ik wilde eigenlijk vragen of er een verhaal zat achter jouw avatar... maar toen zag ik de bestandsnaam van de jpeg. Ik dacht dat ik in absintverband geen oorgrappen meer kon verdragen, maar deze is briljant.


Ik wil natuurlijk niet voor mijn beurt spreken (maar doe dat vervolgens lekker toch)

Let wel, dat deze subtiele grap van onze beste vrienden van "La Fee" komt, nog steeds briljant?!
Maar dan net iets minder, alhoewel eerlijk gezegd toch origineel.

http://www.lafeeabsinthe.com/down/desktops/LaFee_VanGogh_800x600.jpg

 

anrepta (02/09/07 om 21:01:25):

Zenzero schreef:



Let wel, dat deze subtiele grap van onze beste vrienden van "La Fee" komt, nog steeds briljant?!
Maar dan net iets minder, alhoewel eerlijk gezegd toch origineel.

http://www.lafeeabsinthe.com/down/desktops/LaFee_VanGogh_800x600.jpg


Inderdaad, dat komt uit de reclame van "La fee". Wat ik er natuurlijk wijselijk heb afgelaten voor mijn avatar.
Ze hebben trouwens wel meer van die posters:
http://www.lafeeabsinthe.com/acatalog/post_drunk.htm

Maar ondanks het feit dat dit reclame is van een ondrinkbaar mengsel blijft het wat mij betreft briljant gevonden. Bovendien is dit hoogstwaarschijnlijk door een reclamebureau ontworpen in opdracht van "La fee".

 

Zenzero (02/09/07 om 21:05:37):

Ik hoop dat je me mijn opmerkzaamheid niet kwalijk neemt, anrepta ?

 

anrepta (02/09/07 om 21:26:17):

Zenzero schreef:

Ik hoop dat je me mijn opmerkzaamheid niet kwalijk neemt, anrepta ?


Daar heb ik helemaal geen probleem mee, zo is er tenminste eens wat leven op vrijdagavond :)

 

Helfrich (02/09/07 om 21:28:01):

Hm, dat had ik moeten weten. Nog maar een paar weken geleden heb ik met de voormalig opperverkooppraatjesmaker (u weet wel wie) van die tent uren doorgebracht op de Rotterdamse luchthaven. Hij is nu volstrekt andere plannen aan het uitbroeden, absintgewijs. Terzijde.

Toch vind ik dat oor leuk. La Fée is qua marketing sowieso niet de slechtste.

Is het trouwens toeval dat het Engelse woord "sale" er in het Frans zo raar uitziet? Daar is ongetwijfeld al heel veel over gezegd.

 

Zenzero (02/09/07 om 22:13:28):

Laat ze beter hun geld steken in product quality & improvement, dan in dure advertenties en dito reclamebureaus, dan hadden ze nu misschien 'n redelijke absint, gehad, voor 'n evenzo redelijke prijs.

in principe eigenlijk beter zo, dan blijven de absint ambachtelijk gedistilleerd en tevens van hoge kwaliteit , tenminste exclusief, en blijft kwaliteit in deze gewaarborgd.

Stel je voor zeg, 'n Jade PF 1901, 'n Helfrich of 'n Verte de Fougerolles  bij de Mitra :'( Logistiek gezien handig, maar....

Ik dacht 't nie hè !!!

 

Helfrich (02/09/07 om 22:44:37):

Inderdaad. Op die manier bezien heeft La Fée ("Parisian") ook wel bestaansrecht (als grote speler). Het is weliswaar een oliemengsel, maar wel een oliemengsel dat tracht op echte absint te lijken (in tegenstelling tot Hill's, King of Spirits, etc.) en daar tot op zekere hoogte in slaagt.

Ongeveer zoals Bacardi voor wie het niet interesseert hoe rum smaakt of Bols voor wie het niet interesseert hoe jenever smaakt. En dan hebben we het toch over een enorme doelgroep. Kwaliteit en exclusiviteit vallen op dit terrein nu eenmaal samen.

Het hele XS-verhaal is louter consumentenbedrog. In plaats van de consument veel te laten betalen voor een product van niets, vraag je een torenhoge woekerprijs voor een product dat hooguit redelijk tot goed is. De marketingmachinerie zal die consument moeten weten te bereiken en over te halen.

 

radioflux (02/11/07 om 13:19:08):

Zenzero schreef:

http://www.lafeeabsinthe.com/down/desktops/LaFee_VanGogh_800x600.jpg

En ik maar denken dat het om een oorloos kopje groene thee ging. 'Vandaar' dacht ik.

'Gelukkig!' denk ik nu.

 

Zenzero (02/11/07 om 13:32:17):

radioflux schreef:


En ik maar denken dat het om een oorloos kopje groene thee ging. 'Vandaar' dacht ik.

'Gelukkig!' denk ik nu.


Maar dit is toch ook het groene thee met/zonder melk forum. of zit ik verdomme al die tijd al verkeerd ?

:D ;D :)

 

Het café